Ditt innehåll här

Relations tips

Här kommer min vanliga lista igen, det var cirka 4 månader sedan jag skrev en sån här om jag inte har fel?

* När din kompis har börjat bete sig om att hennes/hans gamla "jag" inte finns längre. Att denna person kanske har bytt umgängeskrets och nu börjar bete sig som någon helt annan person? Vad gör man i en sådan situation? Det finns bara en sak jag skulle göra och det är att förklara för din vän hur du känner samt att du inte känner igen personens personlighet längre, fråga om den mår bra osv - vi säger sedan att din vän nu blir sur och säger att detta inte alls stämmer och försöker sedan vända alla emot dig (du vet detta för du har sett hur den här personen har gjort det innan mot andra som klagat på henne/honom) så fimpa personen men behåll glöden. Glöden för nya, realistiska relationer!

* Du står mellan två olika val. Dina två nära kompisar är tillsammans och har varit det ett tag, när ena plötsligt går och är otrogen, nekar att dem har ett förhållande för den nya samtidigt som dem håller på med sin partner som vanligt. Ja, vad gör man? Mitt tips är att gå efter magkänsla. Trots att du har lovat att inte säga, och att det värsta du vet är folk som ljuger så vill du hellre ständigt gå runt med en klump i halsen och alltid vara rädd för att försäga dig? Berätta för din kompis som blir betrogen av sin partner. Den personen kommer värdesätta hela eran relation för en lååååång framtid framöver och du kommer veta att den personen också kommer att göra samma sak för dig. Väljer du att inte berätta? Då struntar du egentligen i bägges vänskap för dig. För tillslut kommer du att få all skit i alla fall. Ens bästa vänner tar alltid ut sin skit på dig, det är därför det kallas för en bästa vän. En vän som alltid är trogen till dig och som finns där om du behöver en axel att gråta ut på. Men troligtvis kommer det bli så att om detta kommer ut att denna person varit otrogen och att du vetat om detta kommer du få skit för att bara ha vetat om det. Tragiskt nog så fungerar dem flesta människor så.

* Du blir kär i en kompis. Jag har faktiskt varit i den här situationen. Både att blivit kär och att ha varit den personen som fått sin kompis hänga efter dig. Jobbigt? Ja. Från bägge hållen. Om din kompis blir kär i dig och du inte känner samma känslor tillbaka så måste du säga det. Det finns inget "jag ska tänka på det här.." då ger du bara falskt hopp, man kan inte helt från öppna himlen bli kär i sin kompis bara för att den är kär i dig. Du måste säga ifrån, även om det betyder att du måste möta ett par tårar från den andra individen. Du blir kär i en kompis? Förklara för din kompis direkt, vill du inte detta så måste du försöka visa dina känslor på mer fysiska saker, så som smekningar vid händer, midja osv. Tycker du att det är jobbigt att din kompis helt plötsligt från ingenstans blivit kär i dig? Gå FÖR GUDS SKULL inte runt och säg till någon hur extremt jobbigt du tycker att det är. Risken finns att din kompis får reda på vad du har sagt och ni blir ovänner för en lång tid framöver. Skippa skitsnacket. Det finns bara en sak att göra. Och det är att förklara sanningen ansikte, mot ansikte. "Jag är inte intresserad."



Hoppas jag hjälpte någon där ute. Sånna här situationer inträffar varje dag! / Zerah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0